Unilever laat een goede start van 2021 zien

29/04 - Bij de bekendmaking van de kwartaalcijfers, 1 jaar na uitbraak van de pandemie, toonde Unilever het beste kwartaal-resultaat in termen van onderliggende verkoopgroei met 5,7%.



De omzet daalde weliswaar licht met 0,9%, voornamelijk als gevolg van ongunstige valutakoersontwikkelingen, maar was nog ruim 200 miljoen euro meer dan analisten hadden verwacht. In zijn toelichting op deze resultaten sprak CEO Alan Jope zijn vertrouwen uit in het waarmaken van de groeiambities en de bijbehorende winst- en kasstroom-niveaus.


De sterkste bijdragen aan de mooie onderliggende verkoopgroei kwamen van de Foods & Refreshment business en van de totale business geografisch gezien van de opkomende markten (Azië, Afrika, Midden-Oosten en Latijns Amerika). Met name de verkoop van gezondheidsdrankjes, voedingssupplementen en huidcrèmes zaten in de lift.


Nadat Unilever eerder al haar theedivisie apart heeft gezet, werd nu bekend gemaakt dat ook Elida Beauty, met verzorgingsmerken als Q-Tips wattenstaafjes en Mon Savon zepen, wordt afgesplitst.

 

Verder kondigde Unilever aan dat er dit jaar vanaf mei a.s. voor maximaal 3 miljard euro eigen aandelen zullen worden ingekocht. De aandelenkoers reageerde hierop met 3,6% stijging op de AEX.