Opnieuw sterke kwartaalcijfers Unilever
07/11 - Ondanks de moeilijke macro-economische omstandigheden en hoge kosten door inflatie presenteerde Unilever op 27 oktober j.l. sterke bedrijfsresultaten.
Voor het eerst in lange tijd groeiden de verkopen met “double digits”, te weten 10,6% en zelfs 14% voor merken met meer dan 1 miljard euro omzet per jaar.
De prijzen werden met 12,5% verhoogd wat tot slechts 1,6% volume verlies leidde.
Koplopers waren de merken OMO, Hellmann’s, Magnum, Rexona en Lux.
In het derde kwartaal werd een omzetgroei van 17,8% gerealiseerd bij een operationele marge stabiel rond 16%.
Vanaf 1 juli is de simpelere categorie gefocuste organisatie met 5 business groups gestart.
De thee business is verkocht en de acquisitie van de succesvolle Nutrafol (Hair Wellness) business is afgerond.
De tweede fase van het inkoop programma (750 mln euro) eigen aandelen wordt in december a.s. voltooid.
In de regio’s Opkomende Markten en Latijns Amerika waren de groei van de onderliggende verkopen en van de prijzen het sterkst.
In Europa waren de prestaties van Ice Cream en Nutrition opvallend goed.
De koers van Unilever aandelen reageerde positief op deze mooie cijfers met een stijging van 5% op een vlakke AEX.
Voor meer details zie de Engelstalige Unilever Q3 2022 Presentation PDF en Unilever trading statement Q3 2022 .
Team U-Vitalis